středa 12. září 2012

Vše co dělám vzájemně souvisí

Jak jsem si včera vyšperkoval profil na YouTube, kam dávám různá vudea, dal jsem tam jako doporučené video malou ukázku toho, jakým zplsobem ny\ní mohu natáčet videa ma prezentaci mojí hudební tvoirby, projektu Robinhelp, nebo čehokoli, o čemž vytvočřím stránku, která jako zdroj videa používá YouTube, ze kterého je na nějaké takové stránce youtubové okno videa. Zmíněné video si lze pustit i zde, a něco si o nšwm řekneme:

Na videu popisuji problém, čím nahrát video. Pokud se jedná o video natočené doma, na kterém o něčem hovořím, použiji webovou kameru počítače, nebo notebooku. Občas jue potřeba natočit něco venku. Všechny mobilní telefony se schopností natáčet video jsou na odchodu. Je pravda, že telefon má hlavně telefonovat, ovšem protože nemám videokameru se zápisem do digitální paměti formou souborů videa, používám telefon.

Jediným telefonem, u kterého se tato schopnost nepokazila, je NOKIA 2330c, protože je to nový telefon. Je to velice základní telefon jenom na volání, psaní a čtení SMS. Umí taky MMS, k čemuž má velice mizerný fotoaparát, natáčející video dost špatným zpolsobem, takže jeho kivalita obrazu je na hranici koukatelnosti. Velmi malá úpaměť nahraje na maximální délku asi 1 minutu a asi 25 sekund jako video pro zprávu MMS oboje v rozlišední  128x96. Tím opravuji namluvené údaje ve videu. Jelikož špatně vidím, chybně jsem to přečetl.  Na tomto videu je telefon popsán a je tam na ukázku video, natočené tímto telefonem.

Čemu říkám "miterná kvalita na hranici koukatelnosti"? To je taková klalita videa, kdy není téměř poznat, co na tom videu je. Rozhlédnutí se po mém bytě, které je tím ukázkovým videem, sice umoýňuje rozeznat nábytek, věci na stolew a barvy předmětů, ale u menších předmětů, vzorkůp není poznat nic. Jelikož je obraz promítán tak, aby jeho velikost byla koukatelná, zvětšení obrazu o malém rozlišení v poměru stran 4:3, dochází k tomu že obraz kostičkuje.

Kamarádi radí pořídit si dogotální foťák s natáčením videa se zvukem. Ty jsou moc drahé. Fotoaparát je v prvé řadě fotoaparát, a natáčí-li video, je to jeho vedlejší funkce. Délka videa se dá zísdkat velkou paměťovou kartou, ale průběžné ukládání může způpsobovat zaseknutí obrazu. Mám kamaráda, který takový fotoaparát má a viděl ksem z něj  nějaká videa s tpouto chybou. Navíc i jako foťák mám ledpší přístroj já, protože při použití úplné automatiky to neudělá rozmazanou fotku. Tomu kamarádovi se to mázne.

Hodila by se tey videokamera, která místo pásklu nahrává do paměti. Pro mne je taková věc drahá, ale pro některé mí příbuzné ne. Stačí mi, aby to koukatelně natáčelo video, které kabelem přehraju do počítače a po nějakých úpravách dám na YouTube.  Mám velice dobrou kameru, která byla asi před 10ti lety dost drahá, ale nahrává na kazety VHS-C. Nahraná videa jsou alespoň na běžné CRT trelevizi velmi kvalitní, ale k publikaci na YouTube to není použitelné. Šlo by si sice sehnat grafickou kartu k počítači s AV konektory, ale taykové karty stojí přes 10 tisíc. Platí to o iPhone 4 a vyšším, ale i 6 tisíc Kč za nějaký mobil s Androidem je moc.  Některé VHS-C kazety s rodinnými nahrávkiami, které jsem natočil jsou v nepořádku. K přehrávání na běžném videu mám adaptér, který ale nefunguje úplně dobře. To se projevuje tak, že páska zústává vytažená z kazety a snadno se pomačká.

Video je zaněřeno na pomoc třeba pod mého otce, který by mi tu kameru mohl koupit k Vánocům. Dostačující bude  přístroj do 5 OOO. Videa stedjně nemohou být moc dlouhá, i když na YouTube mám dovoleno umisťování videí delších než 15 minut, ale možnost dlouhodobého natáčení je řešitelná možností vbložení karet MicroSD, SD, MemoryStick apod, nebo nastavením videa na nižší rozlišení, nebo menší rozměr obrazu, či nastavením nižšího datového toku. To sníží kvaliotu, ale dsůležité je, aby to bylo pořádně vidět. Můžete pčřispět i když mne neznáte. Stačí poslat minimální částku převoditelnou příkazem k úhradě na účet číslo: 0653-941-123/0800. Děkuji.

K čemu to potřebuji? U projerktu Robinhelp je to na dokumentaci toho, co je třeba aby u mne doma nějaká žena dělala, včetně péče o mojí matku. Pokud  sledujete tento projekt j\ko člen ve skupině Robinhelp.cz na Facebooku, hodně takových videí je tam natočených mobilem, když to ještě fungovalo.  Až bych nějakou ženskou měl, natáčel bych videa o tom jak se stará a dělal tak na tento projekt reklamu, kterou si sám natočím, sestříhám, přidám hudbu, titulky a ewfekty, a dám na YouTube. Na Facebooku, Google+ a rlzně budou kromě videí také fotky a články. Nedělám to pro sebe, ale pro každého v mé situaci.

U hudebních videoklipů na mou hudbu je nuda dělkat jenom tzv. Sloideshow. To jsou fotky, lkteré se různě střídají a k tomu je hudba. Video jak hraji na své nástroje, je zajímavé jen pro někoho. Pravý hudební videoklip je sled krátkých rychlých záběrů, kde se vyhodí zvuk. Ten nahradí nějaká moje skladba. Video se může zrychlit, nebo upravit tak, aby seděšlo na hudbu. S tím si pohraju na PC. Navíc úplně ty nejnovější skladby už ani nehraju, takže není co vidět.

Článek se jmenuje "Vše co dělám, vzájemně souvisí". Znamená to, že i na hledání si ženské, třeba projektem Robinhelp, souvisí s hudbou tak, že moje nynější technické možnosti mi v domíácích podmínkách umožňují  ze serbe udělat slavného profesionálního hudebníka, jako je třeba Jean Michel Jarre, mám-li vše potřebné a čas si vyhrát s nějakou svojí melodií v programu Renoise 2.8, zvukem v programu SoundForge, videem v programu Pinacle VideoSpin, nebo Windows MovieMaker, z grafikou sde vyblbnout v Malování, Zoner PhotoStudiu a pak dělat weby ve FrontPage, Wordu, nebo v nějakém redakčním systému, pokude se ta stránka má chovat profesionálně třeba tak, že bude k dispozici formulář na komentáře k obsahu, objednávkový, či rezervační formulář, který návštěvník webu vyplní a na trozdíl od napsání takové stránky v HTML kódu to bude opravdu fungovfat, což se projeví tak, že to tomu člofvěku velmi zdvořile poděkuje a mně to přijde mailem na naprfogramovanou adresu.

Dokonalé to není díky špatnému zraku. Když se pokazí myš, něco nesedí jak má a pak je ve filmu porucha, chyba v hudbě a překlepy v psaných textech. Ovčas bývám vyrušován  a nemohu se soustředit. SWpousta věcí, které mám včetně věcí které bych mohl na něco použít, vypadá na první pohled zbytečně. Zbytečné to ale není, i když se někdy člofvěk splete a nějaký krám se někde válí, zabírá místo a práší se na něj. Prodat to už nejde a vyhodit je to škoda, kór když to ještě funguje.

Kdyby šlo jenom o mne, tak by šlo u hledání si partnerky použít běžné způsoby a slevit ze svých nároků, ale později bych toho mohl litovat. Je tedy pro mne jednoduší se pořád v něčem vrtat, na co nemám dobré ruce a oči, tak s nějakým kamarádem, kupovat drahé krámy a když to vyjde, mít z toho ještě větší radost, pomůže-li to i dalším lidem.

R.H.



Žádné komentáře:

Okomentovat